maveric

Er du over 30+?? Så begynder du måske at mangle testosteron

Fra 30-års alderen begynder mandens testosteronniveau at falde.

Det kan med alderen føre til:

- tab af libido
- rejsningsproblemer
- nedtrykthed
- problemer med koncentration og hukommelse.

Her kan du se 20 fødevarer der booster testosteronen.img-maveric-eur-bottle

Et meget let og billigt valg er Lifewaves produkt Maveric til mænd over 30+.
Hvem kender du på 30 plus, som er kløgtig nok til at være parat til at investere i sit helbred?

Honning

Den er kendt som naturens healer og indeholder boron, et mineral, der forbindes med høje testosteronniveauer. Honning indeholder også nitrogenoxid, som åbner blodkarrene og dermed styrker erektionen.

Kål
Kål er fuld af vitaminer og mineraler, og indeholder desuden indole-3-carbinol, som reducerer kroppens østrogenniveau, og dermed gør testosteronet mere effektiv.

Asparges
Er kendt som et elskovsmiddel og indeholder folinsyre, kalium og E-vitamin, som alle er essentielle for en sund testosteronproduktion.

Hvidløg
De allicin-forbindelser der findes i hvidløg sænker niveauet af stresshormonet cortisol. Hvilket lader testosteronet få frit spil. Spis hvidløget rå for størst effekt.

Æg
Mættet fedt, omega 3-fedtsyrer, D-vitamin, kolesterol og protein er vitale stoffer for testosteronproduktionen, og de findes alle sammen i æg.

Bananer
Bromelain-enzymet i banan hjælper med at styrke testosteronniveauet. Og så er bananer en energikilde med langsom frigivelse. Perfekt brændstof til en lidenskabelig nat.

Vandmelon
Forskere ved Texas A&M University opdagede, at vandmelon indeholder en aminosyre kaldet citrullin, som omdannes til arginin i kroppen. Resultatet er øget blodgennemstrømning, hvilket gør den lækre frugt til et naturligt alternativ til Viagra.

Ginseng
En undersøgelse fra University of Ulsan College of Medicine i 2002, afdækkede at koreansk rød ginseng hjalp 60 procent af patienter der led af rejsningsproblemer.

Mandler
En håndfuld mandler kan styrke sexlysten hos både mænd og kvinder. Det skyldes, at mandler indeholder meget zink som booster testosteronet og øger libidoen.

Østers
Zink er essentiel for testosteronproduktionen – og østers er med længder den rigeste kilde til mineralet. Kan du ikke lide østers kan du i stedet spise schweiziske oste og ricotta.

Havregryn
Udover zink og L-arginin indeholder havregryn masser af B-vitaminer, som man mener styrker den seksuelle præstation.

Citrusfrugter
De sænker stresshormonet cortisol og indeholder A-vitamin som er nødvendig for testosteronproduktionen. Citrusfrugter kan også sænke østrogenniveauet, så det mandlige kønshormon får øget styrke.

Spinat
Disse grønne blade sænker beviseligt østrogenniveauet i kroppen og er rige på magnesium, C og E-vitamin. Alle vigtige byggesten for en stærk testosteronproduktion.

Vindruer
Ifølge undersøgelser, udført på universitetet i Hong Kong, så kan en klase vindruer om dagen hæve testosteronet, forbedre sædcellernes bevægelighed og gøre dem stærkere.

Vildlaks
Udover at indeholde store mængder magnesium, B-vitamin og omega-3, som styrker en sund testosteroneproduktion, så har forskere ved Graz Medical University i Østrig opdaget, at vildlaks sænker niveauet af kønshormonbindende globulin, som gør testosteron ubrugelig.

Avokado
Amerikanske forskere på Penn State University opdagede, at mænd, der spiser store mængder enkeltumættet fedt, som findes i mad som avocado, nødder og vegetariske olier, havde mindre LDL-kolesterol og mere testosteron.

Tun
D-vitamin kan styrke testosteronniveauet op til 90 procent, ifølge researchere på Graz Medical University i Østrig. Vitaminet er essentielt for at opretholde sædkvaliteten og antallet af sædceller. Hvis du ikke får meget solskin, så spis mere tun og æg.

Granatæble
En rapport fra International Journal of Impotence Research argumenterede for, at 47 procent af impotente mænd, som drak et glas granatæblejuice om dagen, oplevede en forbedring af deres tilstand.

Kød
Man mener, at en kødfri-diæt kan sænke testosteronniveauet, men vær alligevel forsigtig med hvor store mængder kød du indtager. Researchere på University of Utah mener, at en kost fuld af mættet fedt, som findes i oksekød og lam, også kan få testosteronniveauet til at falde.